26" - 27,5" (650b) - 29"

technische aspecten van het MTB'en
follow

Re: 26" - 27,5" (650b) - 29"

Bericht door follow » 09 nov 2012, 18:12

Fujilady schreef:Als dit erover is "moderator" moogt ge dit laatste er van mijn part uitknippen :D voila, is ook gebeurd :) :)

Oei Turfke nu ben ik wel benieuwd wat je geschreven hebt :lol: :lol: :lol: Stuur je het mij eens privé deure ;) :lol: :lol:
Kunnen we anders geen apart blogje maken van alle gesensureerde talk, voor diegene die dit net graag lezen? :lol: :lol:[/quote]
:D :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

LaurensDXC

Bericht door LaurensDXC » 12 nov 2012, 00:20

@Turfke, en heb je al es nagedacht over de materiaalkeuze van de 26"/27.5"/29"?
Staal/tita :D /carbon/tita+carbon/alu - deze staan elk voor specifieke rij eigenschappen.

Of een sandman-bike?

En ten slotte ga je voor een mainstream exemplaar of toch iets meer exotisch?

turfke

Bericht door turfke » 12 nov 2012, 16:11

LaurensDXC schreef:@Turfke, en heb je al es nagedacht over de materiaalkeuze van de 26"/27.5"/29"?
Staal/tita :D /carbon/tita+carbon/alu - deze staan elk voor specifieke rij eigenschappen.

Of een sandman-bike?

owla owla, hold your horses Laurens :P :P :P
't zal zeker gene exotische worden, hou het maar bij één van de traditionele merken alhier, al da exotisme da's meer iets voor jonge gasten gelijk gij ;) .
'k Zie me al rijden met zo'n een strooien rokske en een bloemenhemdje :D :D :shock: :shock:

bushrider

Bericht door bushrider » 12 nov 2012, 18:48

turfke schreef:
LaurensDXC schreef:@Turfke, en heb je al es nagedacht over de materiaalkeuze van de 26"/27.5"/29"?

Of een sandman-bike?

Daar ik al een iets ouder exemplaar ben en waarschijnlijk niet meer mee met mijn tijd , kunnen jullie mij eens uitleggen wat een mainstream :geek: of exotische :ugeek: :ugeek: :ugeek: mtb is :?: :?:

turfke

Bericht door turfke » 12 nov 2012, 19:37

bushrider schreef:
turfke schreef:

Of een sandman-bike?

Daar ik al een iets ouder exemplaar ben en waarschijnlijk niet meer mee met mijn tijd , kunnen jullie mij eens uitleggen wat een mainstream :geek: of exotische :ugeek: :ugeek: :ugeek: mtb is :?: :?:
Ik vermoed dat Laurens met "mainstream" de Cubes, Orbea's, Scotts, Specializeds, ..; de gekende merken en de exotische de hier minder gekende - kijk maar eens waar Laurens mee rijdt :P :P :P
"Joven" nog nooit van gehoord :shock:

KUBA

Bericht door KUBA » 12 nov 2012, 19:46

ela der ist just niks mainstream aan specialized , das gewoon the only one ;)

En me die joven , te gevaarlijk , 1 letterke vervangen door nen D en get een blauw oog of proces aan uw broek :o

LaurensDXC

Bericht door LaurensDXC » 12 nov 2012, 21:08

Voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen de "mainstreamers", bewezen kwaliteit, top is en blijft top. (Niemand tegen de schenen geschopt? Goed! :D )
@Bushrider, Voor mij is een mtb meer dan een mtb, het moet echt mooi zijn, etwa speciaals. Ergens ook wat fier zijn op de eigen fiets en een gezonde voorliefde voor fietslijk-schoon. (Naast vrouwelijk schoon) Ne schone fiets mag bij mij in een glazen bak in de living staan als surrogaat vaas. (bij wijze van spreken)
Das gewoon iets wat u persoonlijk het meeste aanspreekt hé. Den ene valt voor een brunette, de ander een blonde, ...
Exotische, ik denk dan aan een Turner Flux (Mijn droom fully), Nicolai, Se7en, Litespeed, Moots, Pilot, of een mooie custom tita.
@Turfke, via mijn huidige bike heb ik titanium als materiaal leren waarderen en beseffen datk niets meer anders wil voor een hardtail, de geometrie vind ik dan ook top. De titanium voorvork geeft dan ook stukken meer comfort/wegligging dan een bv. carbon exemplaar
+ ter info: http://www.joven.be/node/3
+ Weet je als voor wat je nu gaat?
@KUBA, opletten hé als we nog es samen rijden :D

SubloverMTB

Bericht door SubloverMTB » 20 apr 2013, 08:49

Allez, we kunnen misschien verder palaveren over dit onderwerp.
26" bikes, daar rijden we al ons hele leven mee.
29" bikes, daarvan komen er steeds meer exemplaren in onze club. (onlangs terug 2 nieuwe 29er's)
27,5" bikes, als ik me niet vergis rijden er sommige rond met een 26" frame maar met 27,5" wielen.

Gooi uw ervaringen maar op het forum, maar blijf on-topic.

Plaats reactie