26" - 27,5" (650b) - 29"

technische aspecten van het MTB'en
SubloverMTB

Re: 26" - 27,5" (650b) - 29"

Bericht door SubloverMTB » 07 nov 2012, 17:11

Bakkerke schreef:ik denk daj moet kiezen en hard duwen eens je hem hebt.
Das gelijk met welke vilo.
en goeie wielen zullen u al een groot pak voordelen opleveren gelijk welke maat ze zijn dan

Als je evenveel wattage trapt enerzijds op een 26er, anderzijds op een 27,5 of 29er, moet er een verschil zijn.
Ja, je moet nog steeds trappen, maar ik denk dat het onderlinge verschil tss de wielmaten toch groter is dan je op het eerste zicht zou denken.

En om terug te komen op mijn eerdere post. Alle gekende bandenfabrikanten hebben reeds een aanbod in de 27,5 alsook de fabrikanten van de wielen. De 27,5 omzeild de nadelen van de 29er maar bied op datzelfde moment ook een stuk van de voordelen van de 29er.

Het ideale compromis? Het fietsengamma van 2014 zal ons al een deel van het antwoord verklappen.

bushrider

Bericht door bushrider » 07 nov 2012, 18:36

Als je evenveel wattage trapt enerzijds op een 26er, anderzijds op een 27,5 of 29er, moet er een verschil zijn.
Ja, je moet nog steeds trappen, maar ik denk dat het onderlinge verschil tss de wielmaten toch groter is dan je op het eerste zicht zou denken.

Leg eens uit David ? maar dan de theorie en los van de wrijving , loopeigenschappen en gewicht. Ik begrijp niet wat je wil zeggen.

KUBA

Bericht door KUBA » 07 nov 2012, 19:29

SubloverMTB schreef:
De gulden middenweg tussen 26-29er.

.

Das ook mijn gevoel/mening zoals enkelen onder jullie al weten , overweeg heel sterk om mijn koersfiets en EPIC te verkopen voor Z'on exemplaar....maar eerst wat afwachten en de kat IN de boom kijken :shock: :lol:

En ge meugt da dus nie verklaren o ge neffenst de mark rijd he want je begint toene rapper te rien omdat ie het nie wil horen :lol: :lol: :lol:

KUBA

Bericht door KUBA » 07 nov 2012, 19:39

Maar voor de goede orde ben ik hoofdzakelijk van mening dat al die zaken alu of carbon/26 of 29'er/merk en type schakelmateriaal enz enz enz voor de modale biker zoals wijzelf allemaal gewoon bijzaak is.

T'zal ons in sommige ritten wat helpen (schakelgemak etc) maar zeker geen meerdere Km's/H rapper doen gaan en al zeker geen geld mee te verdienen, dus materiaalkeuze is vooral / in mijn geval dan toch/ gewoon uit liefhebberij.

Dus moraal van het verhaal.

Willem koopt diene velo da we der ne keer kunn mee rijden ;)

turfke

Bericht door turfke » 07 nov 2012, 21:00

Wollie schreef: ...
En mijn voorkeur, als aanvulling voor je Scott. Een hardtail met V-brakes en vaste vork.
Nu, ik heb pas een vaste vork en moet er mijn eerste TT nog meer rijden. Hopelijk valt dit een beetje mee. In optrekken scheelt dit nogal heel veel... :D

Wouter
en Bakkerke schreef ook al: Vaste Vork. 29'er wielen en Vbrake's.

Is dan waarschijnlijk weer te simplistisch uitgedrukt van mij (ben ook maar een simpele mens :P ), maar zoude dan beter gene cyclo cross vélo kopen ?
Die heeft ook een vaste vork, V-brakes ... enkel nog 29-er wielen
'k Rij nu al bijna m'n Fox voorvork kapot in een goe jaar tijd, wat gaat dat dan zijn met een vaste vork ??
Heelp ...

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 08 nov 2012, 02:41

SubloverMTB schreef:
Bakkerke schreef:ik denk daj moet kiezen en hard duwen eens je hem hebt.
Das gelijk met welke vilo.
en goeie wielen zullen u al een groot pak voordelen opleveren gelijk welke maat ze zijn dan

En om terug te komen op mijn eerdere post. Alle gekende bandenfabrikanten hebben reeds een aanbod in de 27,5 alsook de fabrikanten van de wielen. De 27,5 omzeild de nadelen van de 29er maar bied op datzelfde moment ook een stuk van de voordelen van de 29er.

Het ideale compromis? Het fietsengamma van 2014 zal ons al een deel van het antwoord verklappen.
Geloof kik da allemaal wel wi. Mo ti gin avance van nen nieuwe vilo te koopn.
Oj mo evenveel ga rijden in een week zulde gij mo even rap vooruit gaan.

Ik ben ervan overtuigd daj met goeie wielen in gelijk welke vilo het beste bereikt hebt, de rest is training.
Zelfs de 29'er Hype die er nu is Tuurlijk vinden die het allemaal beter want ze hebben hem pas.
waarmee ik nie wil zeggen dat het niet beter is eeee (voor da ter ier weer een discussie begint).

En eens je dan u persoonlijke TOP (die wij nooit zullen bereiken) zou bereikt hebben zullen kleine %'tjes het verschil maken door 26'er 29'er en de tssmaat.

Willem koopt u ne vilo waarvan je zegt dat zie ter mij nen hele schoon uit.
En doe U GEDACHT
Een cyclovilo moet ik niet hebben. Liever een mtb omdat je er een breder bereik mee hebt.
En een vaste Vork ga je niet zo rap in frieten rijden ze. (denk ik)
Voorvork ziet af van de modder enz. Vaste Vork zal er minder last van hebben.
dan ist echt puur op gewicht van de velo dat mijn keuze gebaseerd is. En omdat er hier toch maar platte boerewegels onder u wielen passeren. Zelfs voor in de modder hoe minder er op zit des te minder je moet vervangen.
Laatst gewijzigd door Bakkerke op 08 nov 2012, 06:34, 1 keer totaal gewijzigd.

follow

Bericht door follow » 08 nov 2012, 05:58

voor ik niks anders meer dan een vaste vork , de dien in m'n cube zal er ook vlug uitvliegen en vervangen worden door een vasten , met een vasten kan je ook van trappen rijden en is veel vlotter in het bochtenwerk . ( ken ondervonden dat het om de bandenspanning gaat )

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 08 nov 2012, 06:36

follow schreef:voor ik niks anders meer dan een vaste vork , de dien in m'n cube zal er ook vlug uitvliegen en vervangen worden door een vasten , met een vasten kan je ook van trappen rijden en is veel vlotter in het bochtenwerk . ( ken ondervonden dat het om de bandenspanning gaat )
bandenspanning dat klopt mo met een verende vork ga je wel rapper u bochten pakken veel meer controle en bandcontact.
Maar in u geval Jurgen geef ik u gelijk want ge rijd meestal de ritten in west vlaanderen en niet de bergen of meer technische (op en neer) ritten

bushrider

Bericht door bushrider » 08 nov 2012, 06:53

:lol: :lol: :lol: We gaan terug een boel nieuwe fietsen zien achter de winter :lol: :lol: :lol: Ik wacht vol ongeduld op de eerse fiets met een klein voorwiel en groter achter wiel . :lol: :lol: die gaat ook wel de voordelen van alles hebben en wij maar kopen :lol: :lol: :lol: man man man .Wat kunnen ze ons nog wijsmaken . Maar ze slagen er toch in en ze verkopen fietsen . @ stefaan , ikzelf zou nooit een enkel blad nemen , wat is nu het nadeel van 2 bladen ? Wanneer je je materiaal goed verzorgt :!: . Met één blad is het steeds kiezen en wanneer je het dan eens nodig hebt om te "spelen" dan moet je aan de kant staan en zeggen men goed tandwiel ligt thuis :twisted: :twisted:
Willem , je bent aan iets begonnen hé :P :P en .............. wordt de keuze al iets gemakkelijker :lol: :lol:

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 08 nov 2012, 08:15

bushrider schreef::lol: :lol: :lol: We gaan terug een boel nieuwe fietsen zien achter de winter :lol: :lol: :lol: Ik wacht vol ongeduld op de eerse fiets met een klein voorwiel en groter achter wiel . :lol: :lol: die gaat ook wel de voordelen van alles hebben en wij maar kopen :lol: :lol: :lol: man man man .Wat kunnen ze ons nog wijsmaken . Maar ze slagen er toch in en ze verkopen fietsen . @ stefaan , ikzelf zou nooit een enkel blad nemen , wat is nu het nadeel van 2 bladen ? Wanneer je je materiaal goed verzorgt :!: . Met één blad is het steeds kiezen en wanneer je het dan eens nodig hebt om te "spelen" dan moet je aan de kant staan en zeggen men goed tandwiel ligt thuis :twisted: :twisted:
Willem , je bent aan iets begonnen hé :P :P en .............. wordt de keuze al iets gemakkelijker :lol: :lol:
Wast niet de bedoeling om het hem moeilijker te maken get gie mij da toch gevraagd om et wa ingewikkeld te maakn Bospoeper ;))))))))
ja mo @ voe te spelen is dan ist met de Fully Marc.
Oj vertrekt met bovenvermelde vilo ist voe te vlammen, Toch.
Dan heb je 2 verschillende MTB's en dat is volgens mij het beste wat ben je met 2 op elkaar gelijkende MTB's???
nuja nen Dubbel dat is nog te overwegen.
Mo oj je casette achteraan goed verdeeld zulde al een groot bereik hebben denk ik met een 38 a 40 blad vooraan.
ofnie?????,

;)

Plaats reactie