remblokjes

technische aspecten van het MTB'en
Wollie
Beheerder

remblokjes

Bericht door Wollie » 07 nov 2012, 12:09

Dankzij de Laurens weeral een goede site gevonden.

Ik dacht dat er nergens namaak remblokjes van Hope te vinden waren en ik in de winkel telkens voor 20 euro per setje moest betalen..
Niet dus : www.discobrakes.com

Echt veeeeeeel goedkoper. Voor mijn part mag de kwaliteit al veel minder zijn, de prijzen zijn belachelijk laag en geen verzendingskosten.
Ik heb 21 euro betaald voor 4 sets semi-metallic, bij de winkel is dit 1 set voor die prijs :roll:

Merci Laurens voor de tip (en John)

Wouter

turfke

Re: remblokjes

Bericht door turfke » 07 nov 2012, 14:31

Wollie schreef:Dankzij de Laurens weeral een goede site gevonden.

Ik dacht dat er nergens namaak remblokjes van Hope te vinden waren en ik in de winkel telkens voor 20 euro per setje moest betalen..
Niet dus : http://www.discobrakes.com

Echt veeeeeeel goedkoper. Voor mijn part mag de kwaliteit al veel minder zijn, de prijzen zijn belachelijk laag en geen verzendingskosten.
Ik heb 21 euro betaald voor 4 sets semi-metallic, bij de winkel is dit 1 set voor die prijs :roll:

Merci Laurens voor de tip (en John)

Wouter
'k was toch al niet meer van plan "achter" jouw te rijden
dus als ge in een afdaling plots zonder remmen valt, gaak daar ook geen last van hebben :P :P :P

bushrider

Bericht door bushrider » 07 nov 2012, 18:51

Wouter , je bent dus gewaarschuwd vanaf nu zul je dus den willem voor je moeten dulden . Wat gaat dat geven eens hij zijn nieuwe fiets heeft. :lol: :lol:

Wollie
Beheerder

Bericht door Wollie » 07 nov 2012, 19:02

kben het gewoon dat ze voor me rijden.... ik heb blijkbaar een reputatie :D :D :D

LaurensDXC

Bericht door LaurensDXC » 07 nov 2012, 22:27

Wollie schreef:kben het gewoon dat ze voor me rijden.... ik heb blijkbaar een reputatie :D :D :D
Je deed het bijzonder goed op ons avondritje :D Ik heb maar 1x moeten in de remmen gaan, toen je ff offroad besloot te gaan.

zelf heb ik nog niks besteld bij discobrakes, die namaak die ik bij vrvbike.com kocht gaat ook erg lang mee. Ze hebben er vaak promo's op grote hoeveelheden.
Laatst gewijzigd door LaurensDXC op 12 nov 2012, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dieter

Bericht door Dieter » 09 nov 2012, 12:39

Wouter, laat es weten hoe het gaat hé met die blokken. Zou ook wel ki paar kopen.

karolus

vraagske over remblokjes

Bericht door karolus » 27 dec 2012, 19:24

Op het internet zijn enkele soorten remblokjes te vinden zoals : organische , kevlar ,semi-metallic , gesinterd,... maar waar gebruik je ze het best voor ? :roll: :roll:
Is er iemand met ervaring ?

KUBA

Re: vraagske over remblokjes

Bericht door KUBA » 27 dec 2012, 20:15

karolus schreef:Op het internet zijn enkele soorten remblokjes te vinden zoals : organische , kevlar ,semi-metallic , gesinterd,... maar waar gebruik je ze het best voor ? :roll: :roll:
Is er iemand met ervaring ?
Hans,

Kevlar , niet voor ons.
Organische , betere remkracht en doseerbaarheid maar slijten rapper en houden meer warmte vast (bij serieuze afdalingen rapper verglazen met als gevolg 0 remkracht) zomerremblokken maar alergisch voor modder.
Semi-mettalic en sintered/gesinterde etc. is alle t'zelfde(meestal goudkleurige schijn) kleine stukjes alu/messing in verwerkt) maar geven hierdoor iets minder stopkracht en doseerbaarheid (vooral bij nat wat opletten , maar nog steeds genoeg stopkracht) kunnen wel eens wat luidruchtig zijn en geven goed warmte af.

Heel kort , wil je gans het jaar door rijden zonder veel te moeten wisselen tss. remblokken , steek gesinterde en je zal er lang plezier van hebben als ze goed ingeremd zijn.

Dieter

Bericht door Dieter » 28 dec 2012, 13:58

Gesinterde ook voor lange afdalingen goed dacht ik ?

karolus

Bericht door karolus » 28 dec 2012, 18:20

Bedankt Kurt ;)

Plaats reactie