Tubeless Ready banden

technische aspecten van het MTB'en
turfke

Tubeless Ready banden

Bericht door turfke » 14 mar 2013, 20:49

Is er mogelijkheid om "Tubeless Ready" banden (niet de "Tubeless" versie), tubeless te maken zonder latex?
Iemand info hoe? "Joe's tubeless velglinten" zou blijkbaar niet werken bij dergelijke banden.
Ter info: dit zijn de wielen: RimsSyncros / DT Swiss XR 2.0 2928H / Tubeless ready

tram4

Re: Tubeless Ready banden

Bericht door tram4 » 14 mar 2013, 21:01

waarom zonder latex, dat heeft tooch een meerwaarde vind ik

LaurensDXC

Bericht door LaurensDXC » 15 mar 2013, 10:03

Ik denk dat je van nu tot volgende week kan blijven pompen op TL banden zonder latex. Schwalbes hebben de neiging om zich eerst als spons te gedragen (rocket ron set), voor aleer ze zicht zijn.

Als je dan toch velglinten legt, gooi er dan direct latex bij. Wereld van verschil + pure luxe. 8-)

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 15 mar 2013, 12:11

LaurensDXC schreef:Ik denk dat je van nu tot volgende week kan blijven pompen op TL banden zonder latex. Schwalbes hebben de neiging om zich eerst als spons te gedragen (rocket ron set), voor aleer ze zicht zijn.

Als je dan toch velglinten legt, gooi er dan direct latex bij. Wereld van verschil + pure luxe. 8-)

probleem is in welk zicht zitten ze dan e

Moja waarom zonder latex als het bestaat en vele euvel vermijd?????

turfke

Bericht door turfke » 15 mar 2013, 13:36

zal mijn vraag wat nader toelichten:

ik verleg regelmatig m'n banden. Dit voornamelijk als ik naar m'n werk rij, mijn "dure" Schwalbe's wat wil sparen.
Dus ik dacht: Latex, ja goed en wel, zolang je niet (regelmatig) van banden wisselt. Vuile smeerboel en dergelijke.
Of ben ik daar verkeerd?

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 15 mar 2013, 14:03

turfke schreef:zal mijn vraag wat nader toelichten:

ik verleg regelmatig m'n banden. Dit voornamelijk als ik naar m'n werk rij, mijn "dure" Schwalbe's wat wil sparen.
Dus ik dacht: Latex, ja goed en wel, zolang je niet (regelmatig) van banden wisselt. Vuile smeerboel en dergelijke.
Of ben ik daar verkeerd?
goedkope wielen extra koopn en ge zij daarvan af ;)

bushrider

Bericht door bushrider » 17 mar 2013, 14:53

Willem , t'zijn mijn zaken niet maar kun je dan die spaanse "schone" niet gebruiken om nr het werk te rijden ?
Anders zou ik ook verkiezen om een stel goedkopere wielen aan te schaffen met aangepaste koers cassette
vandaag in elk geval bewezen dat je keuze voor 29 niet verkeerd is :P Prachtige fiets trouwens chapeau

turfke

Bericht door turfke » 17 mar 2013, 20:43

bushrider schreef:Willem , t'zijn mijn zaken niet maar kun je dan die spaanse "schone" niet gebruiken om nr het werk te rijden ?
Anders zou ik ook verkiezen om een stel goedkopere wielen aan te schaffen met aangepaste koers cassette
vandaag in elk geval bewezen dat je keuze voor 29 niet verkeerd is :P Prachtige fiets trouwens chapeau
Volgens m'n keppe is er geen plaats voor 3 mtb's in huis. En in feite moet ik haar gelijk geven :mrgreen:

Wollie
Beheerder

Bericht door Wollie » 18 mar 2013, 11:19

ik geef de voorkeur aan zo weinig mogelijk fietsen ... wel een goedkoop en makkelijk te onderhouden (met industrie lagers) wielsetje voor op de weg met biba's. En dan een goei setje XTR tubeless voor 't bos.

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 18 mar 2013, 12:55

Wollie schreef:ik geef de voorkeur aan zo weinig mogelijk fietsen ... wel een goedkoop en makkelijk te onderhouden (met industrie lagers) wielsetje voor op de weg met biba's. En dan een goei setje XTR tubeless voor 't bos.

ken da gisteren ook gezegd 1ne vilo voe olles anders krijgde die nooit kapot. Kijk na ik probeer die ol 4,5j kapot te krijgen en niet willen eee :D :D :D

Plaats reactie