Aanschaf hartslagmeter:

technische aspecten van het MTB'en
SubloverMTB

Aanschaf hartslagmeter:

Bericht door SubloverMTB » 24 mar 2013, 20:53

We, (mijn vrouw en ik) denken eraan om een hartslagmeter aan te schaffen.
Geen mega duur of ingewikkeld apparaat, gewoon degelijk en betaalbaar.

Welke zijn er aan te raden en welke juist niet. En waar kunnen we daar best voor terecht.

Geef maar wat feedback. Ik kan het gebruiken.
- op de pols / op het stuur?
- combineren met een snelheidsmeter?
- .....

Merci.

David.

Bakkerke

Re: Aanschaf hartslagmeter:

Bericht door Bakkerke » 25 mar 2013, 07:02

rij al zeer lang rond met de GS 600 van polar kan me niet inbeelden dat er een betere hartslagmeter is, voor mij dan toch zeker niet
Rij er al 4 a 5j mee rond en ie werkt nog altijd perfect.

LaurensDXC

Bericht door LaurensDXC » 25 mar 2013, 10:05

Ik heb nu bijna 4 jaar een edge 705 van Garmin. Alle gewenste opties ivm gps, alle gewenste opties ivm hartslagtraining. Ideaal allround toestel. (is wel een vierkantig bakje, ipv een horloge bijvoorbeeld)

bushrider

Bericht door bushrider » 25 mar 2013, 13:44

David , goed inschatten wat jullie nodig hebben
dan beslissen welk toestel
hartslag
trapfrequentie
gps
temp
hoogtemeters
snelheid
rondetijden

enz....

dan kijken nr budget , ook wel belangrijk

meeste van ons werken met bovengenoemde merken , er zijn er zeker nog (mio oa)
indien je kiest voor garmin met gps kies dan voor een 800 serie (maar zal duurder zijn)
succes :)

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 25 mar 2013, 14:04

als je een aankoopt zorg dan dat die zeker gecodeerd is. Dan heb je minder last van storing enz.
Gps ja kweet niet of je veel van plan bent om ergens anders de horizon te gaan verkennen. Anders zeker doen zou ik zeggen.
Ikzelf kan in Belgie redelijk makkelijk men weg terug vinden. Dus hier in ons land heb ik die niet echt nodig.
http://www.kieskeurig.be/hartslagmeter/informatie vind ik een intressante link met veel uitleg alvorens over te gaan tot aankoop.
Maar met een GARMIn kun je eigenlijk niet missen denk ik.
een 800 vind ik niet meteen nodig (hoewel alle functie's zeker hun nut hebben) Dus de 800 staat niet ter discussie. ;) is vrij duur en dit was niet wat je zocht.

http://www.polarbelgium.be/be-nl/produc ... ar_product
http://www.garmin.com/nl-BE

Tevens is het aanschaffen van bepaalde APPS op smartphone ondertussen ook een te overwegen optie https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... BE&ra=true

Er bestaat zelfs een telefoon van GARMIN waar alles verwerkt zit in één en hetzelfde toestel. http://www.garminasus.com/nl_BE/phones/nuvifone-m10/

SubloverMTB

Bericht door SubloverMTB » 25 mar 2013, 21:22

Ja man....het is een hele boterham.
Merci om te reageren, al wat aflezen op het net.

Even laten bezinken....

Wollie
Beheerder

Bericht door Wollie » 25 mar 2013, 21:26

vroeger had ik met mijn hartslagmeterke van 35 euro nooit last van anderen... zij reden allemaal met dure polars die gecodeerd waren :) :) :)

kijk eerst goed wat de bedoeling is van de meter.

tram4

Bericht door tram4 » 26 mar 2013, 19:46

denk toch ook wat verder dan een jaar, en dan blijkt plots dat een GPS ook wel handig zou zijn...

turfke

Bericht door turfke » 26 mar 2013, 20:32

Wat zijn we met een hartslagmeter als we niet weten wanneer we in het "rood" aan het rijden zijn, bij welke hartslag ge goed aan het trainen zijn zonder je lichaam in de vernieling te rijden, VO2max en dergelijke toestanden, ...
Ik wil maar zeggen, ge kunt kopen wat ge wilt maar om goed bezig te zijn moette eerst weten wat je lijf kan verdragen en wat niet ... maw eerst testjes ondergaan bij één of ander medisch centrum?
Heb ook (simpel) een Polar hartslagmeterke maar om een- of tweemaal per week rond de kerketoren te rijden heb je m.i. geen hartslagmeter nodig - en daar reken ik mij ook bij hoor :mrgreen: . Tenzij je andere plannen hebt natuurlijk (wedstrijden gaan rijden, intensieve meerdaagse rittten gaat rijden, ...)

Je eens laten testen en bezoek aan cardioloog kan daarentegen nooit geen kwaad, maar dat heb ik nog niet gedaan hoewel ik dit wel nog eens wil doen. Persoonlijk denk ik dat dat om te beginnen een betere investering is - weet je direkt waar je staat.
Laatste maanden gebruik ik geen hartslagmeter meer, als ik zonder adem val is dit voor mij voldoende om te weten dak aan m'n limiet zit en moet dimmen :shock:
Mijn gedacht hé David.

SubloverMTB

Bericht door SubloverMTB » 26 mar 2013, 21:37

@ Turfke : het is zo dat wij er ook over denken.
Bedoeling is om op een gezonde manier aan sport te doen en je eens laten testen is zeker het overwegen waard.

Plaats reactie