Aanschaf hartslagmeter:

technische aspecten van het MTB'en
Bakkerke

Re: Aanschaf hartslagmeter:

Bericht door Bakkerke » 27 mar 2013, 00:39

ik heb mij ooit laten testen bij mensana in sijsele.
Is int ziekenhuis daar en je krijgt er een deel van terug van de ziekenkas. Allez toen was dat toch zo.
VO2lax hartslagzone's enz worden daar dan op een schoon schemaken voor u uitgedrukt.

En moet zeggen dat dit zeer goed werkt als ge der ne keer wil staan.

KUBA

Bericht door KUBA » 27 mar 2013, 20:12

hartslagmeter vind ik wel een nuttig iets , eerste 2 jaar dat ik reed kwam ik geregeld thuis om na een uur barstende hoofdpijn te krijgen => inspanningshoofdpijn = continue in het rood rijden :roll: :roll:

Uiteindelijk mij een heel simpel modelleke gekocht en ALTIJD mee gereden....meer mijn verstand gebruikt (de volle 3 hersencellen :shock: )en weg was hoofdpijn.
Door altijd met harstlagmeter te rijden weet je na enige tijd zelf waar uw grens ligt en wat je al dan niet aankan , bleek ook toen ik mij een 3-tal jaar geleden heb laten testen in kortrijk en zonder kijken tot op +/-7bpm kon zeggen wat mijn harstlag was.
Intussen rij ik op hartslag...op de rollen....om te trainen maar zelden op een gewone TT , enkel in geval ik grotere afstanden doe +/- +90Km (zoals poperinge/kluisbergen/herderm..) rij ik blindelings op mijn hartslagmeter en laat ik me nooit verleiden tot sneller rijden dan m'n eigen tempo (moeilijk wije :lol: ) enkel zo heb je nadien aan zon ritten nog een goed gevoel. Op deze manier kom ik maar zelden of nooit meer bedrogen uit...lees half in coma aankomen :o

Is u laten testen voor de modale sterveling als ons noodzakelijk , bahnee , ik zou het eerder aanraden uit veiligheid (eventuele problemen met hart kunnen vroegtijdig vastgesteld worden) dan uit pure noodzaak om te presteren.
maar idd wil je er eens echt staan zoals stef vermeld dan kan je laten testen en het daaropvolgend trainingsschema strikt volgen , maar wie heeft daar de mogelijkheid en motivatie voor??

Me zien geen courreurs en we gon der nooit gin zijn ;)
En mn hartslagmeter , nog nooit meer dan €7 uitgegeven en werkt uitstekend , de vrouwe heeft juist een 3-tal weken terug ene meegebracht van de lidl en ben met deze pas aan m'n 2e toe in 8 Jaar , is da geen ferme koop ofwa :D

SubloverMTB

Bericht door SubloverMTB » 30 mar 2013, 20:48

Zeg gastjes.....merci voor de vele feedback he.
Altijd interessant om de verschillende meningen/adviezen te horen voor je iets koopt.

Plaats reactie