Derrailleurwielkes

technische aspecten van het MTB'en
Dieter

Derrailleurwielkes

Bericht door Dieter » 07 mei 2013, 21:08

Wie heeft ervaring met derailleurwielkes?
Kopen jullie er met ceramische lagers, zoja waarom?

Ik stel vast dat die standaard sram wielkes zeer snel verslijten...

blackie

Re: Derrailleurwielkes

Bericht door blackie » 08 mei 2013, 06:45

kcnc en keramische lagers.
De lagers gaan al zeker 2 jaar mee zonder problemen. Ik heb nu een nieuw onderste wieltje gekocht met gewoon lager en wissel de lagerkes :lol:
one life, live it

Wollie
Beheerder

Bericht door Wollie » 08 mei 2013, 08:10

mijn kcnc wielkes zijn er ook al door...en ik spreek niet van de lagerkes want als daar een beetje speling op zit vind ik niet zo erg. De plastiekwieltjes smelten bijna weg en de alu van KCNC gaat wel langer mee maar zijn ook al na 1,5j volledig kapot.

Ik blijf in ieder geval bij KCNC, geen plastic meer voor mij

Dieter

Bericht door Dieter » 08 mei 2013, 12:46

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 08 mei 2013, 14:18

euuuch kweetnie waarom je zou 38,90 betalen voe die hope wieltjes die XT wieltjes vn mij kosten 13euro waar doede dan profijt???

T'zal wel aan mij liggen dak da nie versta zeekr

KUBA

Bericht door KUBA » 08 mei 2013, 19:21

Om het eens in de juiste context te plaatsen bij deze een praktijkvoorbeeld (makkelijk he als ge van ieder onderdeeltje op uw fiets exact bijhoud hoeveel KM het het uitgehouden heeft) ;)

Gezien "jaren gebruik" zeer verschillend kan zijn druk ik levensduur liever uit in KM

De std SRAM of Schimano derriewieltjes hielden het bij mij +/-800Km uit.
- Voorals de std wieltjes van SRAM zijn aheeum ... brol , lagertje gripeert nogal graag eens wat u een nieuwe derrie kan kosten :? anderzijds vertoont het lager algauw te grote zijdelingse speling waardoor uw kett. nogal diepe slijtsporen gaat maken in uw (carbon , SRAM XO) derriekooi , heb ik dus uiteraard liever niet.

Ben dan overgeschakeld naar KCNC met ceramisch lager (gekocht aan €39 per set bij van eyck) , deze werden vervangen met 4.000Km op de teller :!: :!: en hebben NOOIT problemen vertoond en enkel 3x open geweest om te reinigen.
De rekening is dus vlug gemaakt.

Let wel
1.De lagers zelf zijn nog verre van versleten , dus zoals frank al aangaf , ge koopt u een set KCNC's met std lager en versteekt ze dan.
2.Als je maar met 1 ketting rijd zijn ze gegarandeerd veeeel vroeger op , het is de rek van uw ketting die uw derriewieltjes/kettingbladen/casette vroegtijdig doen inslijten.

Die 4.000Km heb ik gedaan met 2 kettingen (Yaban) op SRAM PG990 red spider casette , zal nu overschakelen naar 3 kettingen en zien wat dat geeft.

Ik wissel alle 400Km tss. kett. 1&2

En o ge mij een bitje kent weet ge da ze die 4.000Km meer dan stof gezien hebben :D

Grts
Kuba

Dieter

Bericht door Dieter » 08 mei 2013, 20:28

bedankt Kuba !

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 09 mei 2013, 07:41

KUBA schreef:Om het eens in de juiste context te plaatsen bij deze een praktijkvoorbeeld (makkelijk he als ge van ieder onderdeeltje op uw fiets exact bijhoud hoeveel KM het het uitgehouden heeft) ;)

Gezien "jaren gebruik" zeer verschillend kan zijn druk ik levensduur liever uit in KM

De std SRAM of Schimano derriewieltjes hielden het bij mij +/-800Km uit.
- Voorals de std wieltjes van SRAM zijn aheeum ... brol , lagertje gripeert nogal graag eens wat u een nieuwe derrie kan kosten :? anderzijds vertoont het lager algauw te grote zijdelingse speling waardoor uw kett. nogal diepe slijtsporen gaat maken in uw (carbon , SRAM XO) derriekooi , heb ik dus uiteraard liever niet.

Ben dan overgeschakeld naar KCNC met ceramisch lager (gekocht aan €39 per set bij van eyck) , deze werden vervangen met 4.000Km op de teller :!: :!: en hebben NOOIT problemen vertoond en enkel 3x open geweest om te reinigen.
De rekening is dus vlug gemaakt.

Let wel
1.De lagers zelf zijn nog verre van versleten , dus zoals frank al aangaf , ge koopt u een set KCNC's met std lager en versteekt ze dan.
2.Als je maar met 1 ketting rijd zijn ze gegarandeerd veeeel vroeger op , het is de rek van uw ketting die uw derriewieltjes/kettingbladen/casette vroegtijdig doen inslijten.

Die 4.000Km heb ik gedaan met 2 kettingen (Yaban) op SRAM PG990 red spider casette , zal nu overschakelen naar 3 kettingen en zien wat dat geeft.

Ik wissel alle 400Km tss. kett. 1&2

En o ge mij een bitje kent weet ge da ze die 4.000Km meer dan stof gezien hebben :D

Grts
Kuba

Voila nu is da duidelijk voor mij.

Want ik hou niks bij ga kik na de winkel at kapot is en ksteekn ik der nieuwe in.

Mo azo ist idd duidelijk dat er beter voor de kcnc versie kiest bedankt en aj nog tips et laat maar komen ;)

turfke

Bericht door turfke » 09 mei 2013, 09:36

ha ha
ik ga naar de vlomaker, zeg hem: "da is nie in orde, da ook nie, da gade ook eens moeten nazien .. en ja, 'k peinze dak nog een setje derrailleurwielkes ga nodig hebben".
9 kansen ip 10 da 't hem ze vergeet aan te rekeken :D :D :D :D

Bakkerke

Bericht door Bakkerke » 09 mei 2013, 09:42

turfke schreef:ha ha
ik ga naar de vlomaker, zeg hem: "da is nie in orde, da ook nie, da gade ook eens moeten nazien .. en ja, 'k peinze dak nog een setje derrailleurwielkes ga nodig hebben".
9 kansen ip 10 da 't hem ze vergeet aan te rekeken :D :D :D :D
ja amaai ne slimme zelfstandige datte. Ik komn da nie teegn wi.
En dit doe me er aan denken dat kurt ook nog iets tegoed e van me

Plaats reactie