Douvrin,
Om de drukte voor te zijn gestart met Migs en Franky om 07.30H.
De 1e +/-15Km liep langs boerewegels om tot het lekkers te raken , de ligging van deze zal ik u besparen..laat ons zeggen dat ge alle verkrijgbare noppen op het rubber kon gebruiken (wat ik dus niet had

)
Bij de 1e deftige korte klim zag die er haalbaar uit , was me dat een misvatting van jewelste dus halverwege de klim ging het in alle richtingen ..spekglad..dus algauw een kniebuiging en alle zeilen bijzetten om geen achterwaartse salto te plegen , plichtsbewust als altijd besloot Franky (om te voorkomen dat ik volledig naar beneden gleed) zich plat achter mij te smijten

waarbij hij nog even riep eyla ge ziet in m'n smoel aan t'schoppen vint , sorry man

de toon was gezet.
Tijdens dit debacle moet m'n derrie ook nen duw gekregen hebben want van dan af was het not done om op het grootste kroontje te schakelen of de ketting ging onverbiddelijk tss spaken en casette , is intussen al in orde.
Eenmaal bij de terrilstukken aangekomen was het beter , al was voorzichtigheid geboden , natte stenen/wortels..in afdalingen brrrr.
Zeer mooie en lange stukken maar deze moet je om er ten volle van te kunnen genieten op snelheid kunnen nemen dus vandaag was dat geen optie.
Intussen waren we al herschapen in zwarte pieten en het materiaal kreunde onder de marteling dus beslist de 60 te volgen..jammer maar niets aan te doen.
Gezien Franky geen camera meehad was het voor mij het moment om eens op m'n fraise te gaan bij het overschakelen van spoor in gras..nat gras ..schuiver..boem patat..nen afdruk van een 43 kettingblad in m'n kuit , rechtgesprongen en weer door.
Bij aankomst nog broodje en drankje genuttigd met de dappere medestrijders want fiets afspuiten hadden we opgegeven wat als serieus minpunt kan tellen , wachtrijen amaai
Dit is een rit die je moet doen als het droog(er) ligt , anders heb je er niet veel aan..maar toch genoten en herkansing volgt zeker.
Voor de piramidyale , ga maar nog een palette of 4 eiers naar de arme klaren gaan dragen
Grts
Kuba